Med livet som insats klättrade maken på en bergssida när jag ville ha med en rotbit av denna skönhet hem! Nu blommar den villigt i juni varje år och har spridit sig vackert...så det var verkligen värt det!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Hoppas maken tycker det också! Mycket vacker blomma. Hos mig är det nån som äter upp allting jag planterar, för varje natt krymper plantorna och alla blomknoppar försvinner. Ska man låta naturen ha sin gång? Eller ska jag sätta hårt mot hårt och lägga nån slags nät över rabatterna? Hur fint blir DET?
SvaraRaderaHallååå Annika!
SvaraRaderaMaken var skeptisk! Och som alltid snäll och foglig...Låter ju som om du har sniglar-kan lika gärna vara "vanliga" trädgårdsditon som den läskiga spanska varianten.
Jag har en massa med vackra randiga snäckor som tuggar i sig mina smultronblommor just nu. Nät tycker jag låter drastiskt-testa med nergrävda burkar till hälften fyllda med öl istället.Och så en snigel-runda varje kväll eller tidiga morgnar...