lördag 14 januari 2012

2012- året som ligger öppet som en sjö i gryningen...



Förra årets bloggande var ju ganska knapphändigt. Jag hade alldeles för mycket liv att leva för att hinna uppdatera en eventuellt intresserad omvärld om mina förehavanden.
Klubben tog en del roliga helger i anspråk, underbara härliga Rocknrollklubben. Där mina vänner "bor" och verkar. I höstas bokade jag dessutom merparten av banden till tre av kvällarna, S.K.U.R.K, tyska The Razorblades och Sonic Surf City från Peking!
Med flera...
Julen och Nyåret firades med hela barnaskaran (mer eller mindre) och med goda vänner. Jag är rikt välsignad på den fronten. När jag började våga leva igen så blev jag plötsligt navet i en stor och härlig vänkrets.'
Sommarens många fester på Hattstugan möjliggjorde för människor av de mest skiftande slag att lära känna varann. Men det är klart, tävlar man ihop i såväl Pilbåge som boule så blir det nog så.
För fem år sen kunde jag räkna mina vänner på EN hand, nu är de snart legio! Underbart!

Sen i höstas är jag också aktiv i Popstads-projektet och dessutom sen förra våren ena halvan av S&M DJ och quiz-duon som spelat på flera av Lunds restauranger och bäst av allt på Vaganza Trailerparks releasefest på Klaffbron i Malmö.

Det här året kommer att innebära än mer engagemang och roliga saker. Min hälsa har varit under utredning och jag ber och håller mina knubbiga tummar hårt för att det ska gå att reda upp alla mina sjukdomar så att jag ska kunna leva det liv jag så hett önskar.

På Hattstugan blev sommaren också lite annorlunda. I augusti hade vi Home-Swap med en engelsk familj i Dorset, vilket gjorde att vissa projekt o trädgården fick stå på vänt.
Dock är trädäcket nu mer än 2/3 klart och köksträdgården likaså.
I Somerset fick vi inspiration att anlägga en blomsteräng, så det är sommarens projekt, bilden överst visar den äng som är förlaga till vår blivande.
Dessutom ska det bli en barnträdgård i anslutning till Morfars Dunge (silverpäronen vi satte till minne av min pappa som gick bort 2004), en egen trädgård för minstingen och hans lille systerson som vi längtar efter och som beräknas födas den 9 maj!
Detta år har så många löften i sin säck, låt oss hoppas att de flesta infrias och sorgerna hålls borta ännu minst ett år...

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa, kära vän! Allt bli bara bättre och bättre. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack finaste du! Har inte bloggat på en halv evighet, ska göra en kortis nu...Kram!

    SvaraRadera